donderdag, september 23, 2010

iPhone kinder app: Tickle Tap Apps

Ik heb een aantal iPhone apps voor peuters en kleuters op mijn oude iPhone, zoals iedere ouder waarschijnlijk heeft. Netjes op een aparte pagina zodat het kleine monster (bijna 3) er makkelijk heen kan swipen zonder al te veel schade aan te richten met andere apps die er voor de zekerheid nog op staan.(op dit moment gebruik ik die oude nl. weer vanwege het feit dat mijn verzekerde iPhone 4 in de reparatie ligt..eigen schuld overigens)

Hieronder even de Tickle Tap Apps van Zinc Roe Deze serie apps met eigen site is erg goed uitgevoerd met veel informatie voor ouders en plaatjes/filmpjes/kleurplaten en media plus natuurlijk de (al dan niet bekende) gewonnen prijzen. )

Ik heb dus zelf drie apps van Tickle Tap Apps en 1 ding is al duidelijk geworden. Alle Apps hebben dezelfde (dus herkenbare) stijl en voiceovers en op de site kun je ook lezen welke vaardigheden worden aangeboord/aangeleerd bij de kids. )

*** Our Research
Tickle Tap Apps are reviewed by our educational advisor, Carla C.E. Fisher, a leading preschool games consultant and doctoral candidate, Teachers College Columbia University. They’re also tested by three- four- and five-year-olds.
***)


Allemaal mooi en aardig maar de App hier onder vond ik net op hun site. Hij steekt er met kop en schouders boven uit. Het nl. de eerste app van Zinc Roe die net iets meer met de iPhone functionaliteiten doet dan de meeste apps voor kinderen(de accellerometer gebruiken om te schudden en te draaien). De Color Collector zegt het allemaal: Verzamel kleuren m.b.v. de camera en je krijgt een beloning als je de hele (simpele) kleurencirkel hebt gehad. )
Al met al een leuke kijk op leerzame leuke applicaties voor kinderen.)

http://www.tickletapapps.com/screens/colorcollector_1.png http://www.tickletapapps.com/images/feature_patternpainter_splash.png