dinsdag, april 26, 2011

illegal ads.. een blog

Links to this post


Illegal Advertising is an independent blog that brings you the best in underground online advertising. Illegal, banned and rejected commercials, spoofs, very virals, director cuts, underground campaigns and exclusive previews. New content is added on daily basis, so check back often.

IKEA..It's our home..

Links to this post
Grappig..Deze gasten hebben fotoshoot gemaakt in de IKEA.. alsof ze woonden in de gestylde sets.

 Hoe vaak loop je zelf wel niet door de IKEA (inclusief shortcuts en verdwalingen en eindeloos rondjes lopen en op het laatst even wat zweedse hotdogs en een zelfmaak softijsje kopen..(ahum)) en zit je even in zo'n hip gestyled hoekje met een plastic flatscreen aan de muur en je fake laptop op het bureau.

Ik vraag me af of IKEA het nou wel of niet een leuk idee vind.. Ik denk dan elke (niet negatieve)vorm van reclame voor hun goede reclame is  (






Los van de fotos is er ook al een hele soap gemaakt in de IKEA..terwijl de winkelende bezoekers er nog steeds doorheen lopen :-).
(met dank aan Sven voor de tip)

http://www.ikeaheights.com/

steun japan en koop een getekend ei..

Links to this post

Creative agencyTBWA/LONDON has teamed with the British Red Cross to continue relief efforts in Japan.  This Easter season they launch Eastern Eggs.  By engaging top illustrators and designers to adorn wooden eggs, we are reminded of the hopeful message of the egg, and the unique designs bring thoughts of Japan to the fore.
The collaboration includes the use of the Eggbot, an open-source art robot that can draw on spherical or egg-shaped objects.  Check out the process in the video.


Eastern Eggs from TBWA\London on Vimeo.

Joanna Priestley Motion Pictures

Links to this post


Joanna hand animates films, imbuing them with a quirkiness that reminds us, we are human. In Eye Liner, she says it:
explores archetypes of the human face, patterning and cultural effigies that echo facial features.
We just enjoy the shapes, their evolution and the soundtrack by Seth Norman.


sociale media 2011..waar staan we en waar gaat het heen.

Links to this post


Er zijn heel wat metingen verricht en diagnoses en prognoses gesteld.. Hier nog eentje..

Meer mobiele toekomst animaties..

Links to this post

Nog meer mooie verhaaltjes van de toekomst van mobiel.. Deze is wel erg vet.. De mensen hebben er flink wat werk aan gehad, zo te zien.




en nog meer visies



---------------**----------------- 

Alles nog even op een rijtje..



Highlights of the Mobile Year in Review 2010 Video

Massive increase in apps downloaded
  • FIVE BILLION apps downloaded — up from 300 million in 2009
Whopping expansion of location-based services
  • FIVE MILLION Foursquare users — up from 200,000 users in 2009
Surge in mobile social media platforms
  • 347 PERCENT growth in Twitter mobile usage
  • 200 MILLION mobile Facebook Users
  • 100 MILLION YouTube videos played on mobile devices everyday
Ongoing explosion in data traffic
  • 3,000 PERCENT growth in one carrier’s data traffic since 2008
  • 3,339: average number of texts sent per month by US teens.
Unprecedented competition and choice
  • 96 PERCENT of mobile users can choose from 3 or more providers
  • 92 PERCENT of mobile users are satisfied with their provider
  • 4 CENTS: average voice rate per minute in the US
  • 77 MILLION: number of smartphones shipped in the fall of 2010.

de toekomst van de mobiele technologie.. video 1

Links to this post


Een mooie visualisatie. De 2011 visie van de toekomst van de mobiele technologie.  Je krijgt er op die manier OF meer zin om erin te duiken, OF dat je je stil in een hoekje wilt verschuilen vanwege de tsunami-achtige overdondering van alle informatie en dingen die er aan staan te komen..

Ik ga voor de eerste :)