Brendan Dawes, magneticNorth Brendan Dawes, creatief directeur bij magneticNorth in Manchester, vertelde over hoe hij zijn achtergrond als muzikant (cq; knippen en plakken van mixtapes) gebruikt bij zijn interactieve werk. Met als moto "There is nothing wrong with stealing, as long as you make it better!"(her)gebruikt hij op een mooie manier andere bronnen binnen zijn eigen werk.
Verder benadrukt Brendan's werk dat het niet altijd hoeft te gaan om zo efficiƫnt mogelijk van punt A naar B te komen, maar dat de reis (journey) net zo belangrijk. Zie het voorbeeld van lijntjes tekenen om het nieuws te tonen; Doodlebuzz.
Persoonlijke site en experimentjes
http://brendandawes.com/
http://www.brendandawes.com/?s=experiment
http://www.brendandawes.com/index.php?special=flickr
Brendan Dawes heeft trouwens ook een boek.
-+-
Gert Hans Berghuis, Fabrique Vertelde aan de hand van de AH recepten website negen redenen voor bezoekers van websites om een bijdrage te leveren aan die websites. (practical, curious, existence, coping, doing good, reflection, acknowledge, security, status) Maar de belangrijkste regel is misschien nog wel; als mensen offline over het onderwerp praten, is er een grote kans dat het op het web ook werkt.
-+-
Martijn Pool, ONL ONL is een architectenbureau dat experimenteert met organische gebouwen/ruimtes die zich aanpassen of veranderen aan de hand van de bezoeker. Check bijvoorbeeld deze vette Philips experience. Of download de presentatie van ONL. Misschien een interessante partij voor Room Service?
-+-
Thomas Castro, Lust Voor mij het meest inspirerende werk van de dag. Lust is een klein (3 man) bureau in Den Haag dat conceptueel zeer sterk werk maakt; zowel digitaal als grafisch. Mooie voorbeelden zoals touchscreen in het design museum, huisstijl van Today's Art Festival en het jaarverslag van de Mondriaan Stichting (2004). Ik zou zeggen check de site.
-+-
-+-
WiiJ Timski, wiijtimski.com/