Location (6)
Hans Op de Beeck
Monumentale installatie in de Gashouder met een panoramisch venster.
Informatie & Kaartverkoop
Westergasfabriek Gashouder
zo 1 tot en met za 21 juni 2008
Dagelijks geopend van 12.00 - 22.30 uur
toegang € 5
kinderen tot 12 jaar gratisBeeldend kunstenaar Hans Op de Beeck (1969) houdt van de melancholische leegte van kale, verlaten landschappen. Hij geeft deze fascinatie vorm in monumentale installaties die doen denken aan de grote geconstrueerde panorama’s uit de 19e eeuw. Zo toonde hij in de installatie Location (5) (GEM, Den Haag, 2004) een pikzwarte enscenering van een snelwegrestaurant waarin de toeschouwer uitkeek over een verlaten snelweg in de nacht. De opvolger Location (6) is tijdens het Holland Festival te zien in de ronde Gashouder. Via een gang bereikt de toeschouwer een observatorium dat met een panoramisch venster zicht biedt op een fictief, desolaat sneeuwlandschap. Alles baadt in wit licht en mist. Zo wordt er een ijle, haast immateriële stemming gecreëerd, die uitnodigt om te staren naar het bijna-niets.
Holland Festival 2008: "Location (6)
Hans Op de Beeck
Monumentale installatie in de Gashouder met een panoramisch venster.
Informatie & Kaartverkoop
Westergasfabriek Gashouder
zo 1 tot en met za 21 juni 2008
Dagelijks geopend van 12.00 - 22.30 uur
toegang € 5
kinderen tot 12 jaar gratis
Beeldend kunstenaar Hans Op de Beeck (1969) houdt van de melancholische leegte van kale, verlaten landschappen. Hij geeft deze fascinatie vorm in monumentale installaties die doen denken aan de grote geconstrueerde panorama’s uit de 19e eeuw. Zo toonde hij in de installatie Location (5) (GEM, Den Haag, 2004) een pikzwarte enscenering van een snelwegrestaurant waarin de toeschouwer uitkeek over een verlaten snelweg in de nacht. De opvolger Location (6) is tijdens het Holland Festival te zien in de ronde Gashouder. Via een gang bereikt de toeschouwer een observatorium dat met een panoramisch venster zicht biedt op een fictief, desolaat sneeuwlandschap. Alles baadt in wit licht en mist. Zo wordt er een ijle, haast immateriële stemming gecreëerd, die uitnodigt om te staren naar het bijna-niets."