vrijdag, november 19, 2010

Mouseless - an invisible computer mouse. Pranav Mistry

 http://www.pranavmistry.com/projects/mouseless/images/full/mouseless01.jpg
Een experiment op het MIT.. Hoe lang nog hebben we een echt muis nodig? Met Infrarood laser en IR camera is het al mogelijk om gewoon met je hand de muis bewegingen te doen.. NB. De muisklik moet echt met de vinger omhoog worden gedaan..Ik speur enig RSI-risico hierbij..

Building Music at Spark Festival 09

 http://b.vimeocdn.com/ts/381/069/38106961_200.jpg
Ook alweer twee jaar geleden.
Toch de moeite waard. Met een zaklamp kun je delen van een muur laten oplichten en daarmee tegelijkertijd muziek maken of uitspraken laten horen.
Mooie Bezoekers participatie dus. Jammer nog even van de losse zaklamp. Wat is de oplossing? Gebruik maken van Gestures (bijv. hand bewegingen)?


Building Music at Spark Festival 09 from Play the Magic on Vimeo.

Jesse Shell en zijn speeches...


Jesse spreekt op conferenties over de toekomst van games en karakter design en deze zijn zeer onderhoudend. Gewerkt bij Disney en auteur van een Gamedesign boek "The art of Gamedesign" dat nog al eens als bijbel gebruikt word, heeft hij de vaardigheid om het publiek mee te krijgen. Hier ook een review ervan

Ik heb deze twee filmpjes op de IJspiratie gezet waarvan ik denk dat ze een grote invloed op je kunnen(moeten) hebben als je in de games,toys,play business zit.

een lange zit..toch een keer doen..  
Design outside the Box:





Quote:" Farmville, Club Pinguin, Webkins,Guitar Hero, Wii-fit all have one thing in common".




Unity Future of Virtual Characters in games:
>Na 6 minuten komt Jesse zijn verhaal houden.
Qoute "Hee..ietse meee, Mario!! Mario.. don't you remember me? I want to hear it's YOU, JESSE!!"


Unite 2010 / Keynote - Part B from Unity3D on Vimeo.

Belangrijk onderdeel:




Mediamatic.net - Arcade

http://fast.mediamatic.nl/f/sjnh/image/280/166502-500-381.jpg

Mediamatic.net - Arcade: "De Mediamatic Bank wordt in december omgebouwd tot arcade speelhal. Oude arcade games en nieuwe interactieve game installaties worden opgesteld in de tentoonstellingsruimte op de Vijzelstraat. Ook worden er workshops en salons georganiseerd. Verschillende kunstenaars, gamers, interaction designers en programmeurs werken mee aan dit project. Opening: zaterdag 18 december 2010.